sobota, 31 marca 2012

Reverse stenceling - krok po kroku

Dziś moja kolej na przedstawienie kursu "krok po kroku". Ponieważ uwielbiam wykrojnikowe wycinanki to mój kurs będzie z nimi związany. Metoda, którą zaprezentuję znana jest pod nazwą reverse stenceling i trudno mi znaleźć polski odpowiednik może odwrotne szablonowanie...?
Czasem etykietka wycięta wykrojnikiem, aż się prosi o ciemniejsza obwódkę. Co prawda można wyciąć ręcznie odrobinę większą etykietę w ciemniejszym odcieniu, ale można zrobić to prościej.


Nasz wykrojnik kładziemy ostrzem do góry na kawałku papieru i tuszujemy całą powierzchnię. Można to zrobić gąbką lub bezpośrednio poduszką tuszu. Tym razem użyłam tuszu distress pumice stone.


Ostrożnie układamy wykrojnik na papierze, trzeba to zrobić delikatnie i uważać by nie przesunąć już wykrojnika, aby  nie pobrudzić papieru. Przepuszczamy kanapkę przez maszynkę najpierw wycinając, a następnie wytłaczając.


Tusz naniesiony na wykrojnik odbije się na papierze i uzyskamy następujący efekt. Oczywiście w zależności od rodzaju tuszu (pigmentowy/wodny/distress) otrzymamy inny rodzaj odbitej ramki.


Ta metoda przydaje się nie tylko do otrzymywania kontrastowego brzegu. Zobaczcie jak wyszło mi użycie reverse stenceling na wykrojniku-samochodzie. Górne auto zostało potuszowane po wycięciu i wytłoczeniu, a dolne zostało wycięte i wytłoczone potuszowanym wykrojnikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne linki